המשבר בהדסה: "יגרום לקריסת קופות חולים ובתי חולים"

    שלום בידרמן No Comments on המשבר בהדסה: "יגרום לקריסת קופות חולים ובתי חולים"
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית החולים הדסה עומד בפני התרסקות לאחר שחוב של למעלה ממיליארד שקלים רובץ עליו.

    משכורות לרופאים לא שולמו כבר זמן רב וכעת הרופאי יצאו למאבק. בתי החולים של הדסה מופעלים במתכונת שבת והמאבק של עובדי הדסה מתרחב ומאיים גם להגיע בשבוע הבא לבתי חולים נוספים.

    בכינוס חירום שהתקיים בבניין ההסתדרות בתל אביב הודיע יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שההסתדרות תתמוך במאבק העובדים בביה"ח הדסה; גם יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן כבר הודיעה שאם לא ייפתר המשבר והעובדים לא יקבלו משכורות האחיות ישבתו ולא רק בהדסה, אחיותיהן ביתר בתי החולים ישבתו בשבוע הבא, כך דיווח אתר סמאללה.

    גם בהסתדרות הרפואית מכינים את תכנית המגירה שתשבית את כל הרופאים בכל הארץ במחאת הזדהות עם מאבקם של רופאי הדסה. יו"ר הר"י, ד"ר לאוניד אידלמן אמר ל'סמאללה': "אנחנו מתכוננים להשבתה ארוכת טווח בהדסה, זהו רק היום הראשון, אבל אם זה לא יעזור, אנחנו כבר מכינים תכניות להצטרף למאבק".

    בינתיים, שר האוצר, יאיר לפיד, ושרת הבריאות, יעל גרמן, בשיתוף ח"כ חיים כץ, החליטו על מתן תוספת בסך של כ- 230 מיליון ש"ח לתקציב סל הבריאות לשנת 2014 המועבר לקופות החולים. התוספת תינתן באמצעות עדכון רכיבי מדד יוקר הבריאות באופן רטרואקטיבי משנת 2012.

     



    0 תגובות